גן אורנית נמצא בשכונת סביוני נצר בנס ציונה

בגן מושם דגש על חינוך חברתי, מודעות רגשית, התמודדות עם בעיות ומציאת פתרונות תוך התחשבות, כבוד הדדי ושיתוף פעולה.

הגישה החינוכית בגן רואה את הילד כמכלול ומציבה כיעד את קידום התפתחותו בתחומים: פיזי, מוטורי, רגשי, חברתי ואינטלקטואלי.

התכנים בהם עוסקים הילדים בגן, לקוחים מן הסביבה הפיזית והאנושית הקרובה לילדים כגון: הטבע, החברה, מתמטיקה, ספרות, אומנות, תנ"ך ועוד.

ל"ג בעומר


נלמד להכיר את הדמויות המרכזיות ששמן נקשר לל"ג בעומר.
1. בר כוכבא - מנהיג המרד ברומאים.
2. רבי עקיבא - מגדולי התנאים ומגדולי חכמי ישראל בכל הדורות. מרועה צאן למורה הדור.
3. שמעון בר יוחאי ובנו אליעזר - תלמידיו של רבי  עקיבא. נכיר את סיפור הסתתרותם במערה.

נכיר את מנהגי החג
הכנת חץ וקשת - לזכר ולאות הזדהות עם לוחמי בר כוכבא שנלחמו ביערות ובחורשות.
הדלקת מדורות - המורדים הדליקו משואות אש על ראשי ההרים כדי להעביר את ההודעה על פרוץ המרד. והמדורות שמדליקים היום בל"ג בעומר הן זכר לאותן משואות.
 אכילת ביצים קשות - בימי ספירת העומר, ימים בהם נוהגים מנהגי אבלות, נהוג לאכול ביצים קשות. בל"ג בעומר שהוא יום שמחה מקשטים את הביצים.

עבודה בקבוצות
נעבור על כללי הזהירות בהדלקת מדורה וחשיבותם.
נקרא שיר של לאה נאור - "מה רואים במדורה" ונשוחח עליו.
ניצור בטכניקות שונות - יצירות בצבעי האש על רקע שחור ולבן.
נכיר מושגים - דליק, לא דליק, בעירה.
נמיין - חומרים דליקים ולא דליקים.
נכיר את הפסוק - "ואהבת לרעך כמוך".
נכיר פתגמים נוספים באותו נושא: הילל הזקן - "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" , רבי אליעזר - "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך".
נשוחח בקבוצה - למה חשובה אהבה בין בני אדם? מה היה קורה אם לא הייתה מתקיימת אהבה? למה חשוב לאהוב את חברינו כמו את עצמנו? הילדים יעלו השערות.
נכיר שירים וסיפורים בנושא החג.
במשחק הסוציו-דרמטי - נרקוד ונשיר סביב מדורת דמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה